20

Chinese New Year Cookies – Pineapple and Strawberry Jam Tarts

Yo! I am already at my home in Bukit Mertajam for the Chinese New Year holidays~ The first thing I did with my family was making some awesome cookies like pineapple and strawberry jam tarts and almond cookies. They look damn tempting and taste super delicious! You just couldn’t compare them with those sold outside at all, homemade for the win!

pineapple-jam-tart

Pineapple jam tarts are a must for us during Chinese New Year. Guess who’s gonna put up some extra pounds lol. Let me show you the process..

pineapple-jam

Firstly, the pineapple jam must be prepared a day before. We only use fresh pineapple, blend it and strain away the juice. Then it is cooked in microwave until dry, add sugar and microwaved again until the sugar caramelizes, giving it a slight brownish color.

pineapple-tarts

Put a dollop of pineapple jam on the pastry. The pastry’s shape is cut out using a mold, and further nipped using a tweezer carefully .

pineapple jam tart strips

Then strips of pastry are arranged like a cross shape on top of the tarts.

pineapple-tarts

Apply a thin layer of egg yolks using a Chinese brush, this will give the tarts a yellowish shine. This step is actually optional but if you want your tarts to appear nicer, then this is a must.

pineapple jam cookies

How they look like before going into the microwave.

jam-tarts

Freshly baked pineapple tarts! We also made some strawberry jam tarts using strawberry jam I bought from Cameron.

strawberry-jam-tart

Since we had extra pastry we made another batch of strawberry jam tarts. Sorry, recipe for all the cookies are not available, unless I get the detailed info from my mom haha.

almond-cookies

Lastly, we baked some almond cookies. Tomorrow, we will bake orange and chocolate cakes instead! By the way, I know many people are returning to their hometowns tonight. So, please drive safe and obey the speed limit.
Yesterday night there were some police road blocks along the North-South Highway and quite many drivers were summoned for speeding. Tonight, there would definitely be more road blocks. You wouldn’t want to receive an early “ang pao” and spoil your Chinese New Year right? lol.

Blog Widget by LinkWithin

Comments 20

  1. laukl

    What a great look and total revamped of your homepage with the Chinese New Year theme. Hmm.. is the cartoon showing two mouse? Should be ox right? Anyway, Happy CNY!!

  2. Nate

    Those are some beautiful cookies. I like the little crossed pieces of dough you put on top. I was thinking, those could be ginger matchsticks.

    Happy New Year to you and your family!

    (ps I kinda like the new color scheme but it doesn’t make the CommentLuv titles stand out very well)

    Nate’s last blog post..Kabocha Squash with Spinach in Coconut Milk

  3. Ah Mike

    Haha, the website theme is nice, got new year feels..

    Cant believe that new year biscuit oso got, wakakaka….

    Support… double thumbs up

    vk: yo bro, thanks lah.. those biscuits I got help to do one leh hahaha

  4. xintong:D

    hey there! im just wondering if you can give me the recipe for the pineapple tart, especially the recipe on how to make the microwave tart crust, as i rlly wish to learn how to bake my own fruit tarts. Please reply soon!

    1. Post
      Author
      vkeong

      hi xintong, sorry I do not have the recipe with me. It’s with my mother in Penang and I am currently in Selangor. I will get it and post it when I return to Penang in future, IF I remember lah lol

  5. xintong:D

    Please do! i’ll be looking forward to using your recipe and probably make the tarts for my family members. :D

Leave a Reply

Your email address will not be published.

CommentLuv badge